Welkom bij het Landelijk Asbestvolgsysteem
Gepland onderhoud LAVS: 15 juli om 15.45 uitloggen
Op dinsdag 15 juli 2025 is het Landelijk Asbestvolgsysteem (LAVS) tussen 16.00 en 21:00 uur niet beschikbaar vanwege gepland onderhoud.
Let op! Er kan tijdens het onderhoud tussen 16.00 en 21.00 uur geen gebruik worden gemaakt van het LAVS. Openstaande sessies worden om 16.00 uur automatisch afgesloten en niet opgeslagen gegevens gaan verloren. Gegevens die tussen 16.00 en 21.00 uur worden ingevoerd gaan ook verloren.
Zodra het LAVS weer vrijgegeven is zal er hier een boodschap geplaatst worden. Pas als deze tekst te lezen is kan het LAVS veilig gebruikt worden. Naar verwachting is het LAVS weer vanaf 21.00 uur weer beschikbaar. Onze excuses voor deze onderbreking. Mocht u vragen hebben, neem contact op met de helpdesk LAVS.
Betrouwbaarheidsniveau eHerkenning 2
Vanaf 1 juli 2025 kunt u niet meer inloggen met eHerkenning niveau 2 (EH2) zonder twee-factor-authenticatie.
Gebruikers die al in het bezit waren van een EH2 inlogmiddel zijn de afgelopen tijd door hun leverancier geholpen om hun inlogmiddel te voorzien van een twee-factor-authenticatie. Met deze extra beveiligingslaag voldoet een EH2-inlogmiddel aan de verplichtingen, betrouwbaarheidsnormen en veiligheidseisen van een digitaal inlogmiddel. Vergelijkbaar met EH2+. Om in te loggen in het LAVS kunt u EH2 met twee-factor-authenticatie of EH2+ of hoger gebruiken.
Heeft u nog EH2 zonder een twee-factor-authenticatie? Neem dan contact op met uw leverancier. Zij kunnen u helpen om uw EH2-inlogmiddel te voorzien van een twee-factor-authenticatie. De inlogmethoden verschillen per leverancier. Uw leverancier helpt u hierbij door een eenvoudige actie aan te bieden, bijvoorbeeld als onderdeel van het inlogproces.
Heeft u een vraag over het Landelijk Asbestvolgsysteem?
Mogelijk vindt u het antwoord bij de veelgestelde vragen op onze site. Of neem contact op met de LAVS helpdesk. Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 tot 17.00 op telefoonnummer 088 797 07 90.
U kunt uw vraag ook stellen via het vragenformulier LAVS of per e-mail (helpdesk.iplo@rws.nl). Zo nodig neemt een medewerker telefonisch contact op. Vermeld daarom uw telefoonnummer. Ervaart u een storing? Vermeld dan 'storing' in het onderwerp van de e-mail.